Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

...ami egy életen át tart. Függés a szülőktől. Ők adják neked az életet, és éppen ezért fenntartják a jogot maguknak, hogy ők is szívják le alkalomadtán a leggyorsabban és leghatékonyabban az energiáidat. Merthogy beleszólnak a dolgaidba. Persze, a lehető legnagyobb jóindulattal teszik mindezt. De, mint tudjuk, a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.

Alig ismerek olyan embert, aki ne harcolna így vagy úgy a szüleivel (jellemzően csak az egyikkel, mert a másikban támaszt talál mindig - mégha csöndes társ is). Egyik barátom az elköltözést fontolgatja, ami az ő korában tulajdonképpen már egészséges is lenne. Konkrétan mérgezik egymás levegőjét a szüleivel. De ami még ennél is fontosabb, rájött egy olyan titokra, amire egy szép nap mindenki ráébred, és legszívesebben azon nyomban vissza is aludna, de már nem tud csukott szemmel járni többé. "A szüleim már csak féligazságokkal tudnak előállni" - ez a kulcsmondat.

Amíg kicsi vagy, mindent elhiszel nekik. Aztán persze kamaszként megkérdőjelezed a szavaikat és cselekedeteiket, de azért a lelked mélyén még bízol bennük és a hitelességükben. Aztán rájössz, hogy ők sem tökéletesek, és vannak olyan dolgok az életükben, amit elszúrtak. Végül pedig lehull a lepel: ők sem ismerik az egyedül üdvőzítő utat a boldogsához és a boldoguláshoz. Féligazságok, elhallgatott igazságok, és hazugságok követik egymást. Természetesen, ők megkérdőjelezhetetlen igazságnak veszik az életvitelüket, és teszik ezt már évek óta. A bibi ott van, hogy téged már nem lehet átverni.

A függés viszont megmarad. Mert mégis csak ad az ember a szülei véleményére. Egyrészről szeretnél úgy viselkedni, mint, ahogy azt elvárnák tőled, másrészről ott motoszkál benned, hogy, de hiszen ők sem jobbak, ők sem tudják a tutit. Néha nem érted miről is beszélnek egyáltalán, és miért látják olyan torzan a világot - a te nézőpontodhoz képest, persze. De az a megfelelési kényszer ott van benned, mert beléd ivódott. És ezzel a disszonanciával nem tudsz mit kezdeni.

Engem már gyerekkorom óta anyukám tud pillanatok alatt kiborítani. Totálisan felesleges dolgokon kapunk össze. Ő mondja a magáét, én meg hüppögök. Talán azért fáj minden kritizáló szava (és abból akad bőven), mert szeretem őt. De ha meggebedek sem tudok annak a képnek megfelelni, amit ő rólam kialakított. Pontosan azért mert ez a kép hemzseg a féligazságoktól.

Címkék: igazság

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr511815028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolddio 2010.03.07. 01:14:46

Ez is annyira igaz megint. Én is valahogy tévedhetetlennek és tökéletesnek láttam a szüleimet. Éppen ezért rémültem halálra, mikor egyszer gyerekként sírni láttam anyát. Előtte soha nem sírt előttünk, és nagyon rossz volt a felismerés, hogy bizony ő is kerülhet olyan tehetetlen vagy fájdalmas helyzetbe, amikor nem tudja megőrizni a tartását. Vagy mikor felsőben egy gagyi kis fehér sapkám volt évekig, és anya azt mondta, szuper az a sapka, hát mindenhez megy a színe. És én feltétel nélkül hittem neki, az osztálytársaim meg halálra cikiztek miatta. És toleranciát se tanultam otthon, mindenki, aki valamiben más volt, mint MI, deviánsnak számított, és mindig az volt otthon a központi kérdés, hogy jaj, mit szólnak majd a rokonok/szomszédok. És elhittem, hogy ez így helyes. Küzdök is most ezzel a felfogásommal rendesen.

A képük is torz rólunk, bizony. Az enyémek is extra különlegesnek képzelnek, akinek mindig minden sikerül. Mert ugye kiskoromban is így volt, és felnőttként is így kell lennie. Aztán ki vannak akadva, mikor kiderül, hogy nem hatdiplomás szuperember a fiú, akivel járok, vagy nem, nem én kellettem az álommunkahelyen, hanem valaki más kapott beosztást. És rohadtul nem érdekli őket, hogy nekem az a nulladiplomás miért tetszik, vagy hogy én igazából nem is azon az általuk istenített munkahelyen szeretnék dolgozni, hanem valami kisebb cégnél, ahol nem leszek karrierista szingli még 36 éves koromban is.

Na most jól felhúztam magam, megyek is aludni. :)

azallamenvagyok 2010.03.08. 14:08:38

pár év, és helyrerázódnak a dolgok (igaz, a szülő sem árt ehhez)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.03.08. 15:54:37

Egész hétvégén nem kapcsoltam RSS-t, jól is esett egy kicsit egyedül. Örülök, hogy végre írtál :)

A szüleidtől eltanulod a mintát, nem is tudsz róla, csak cseleszel dolgokat az életben és egyszercsak megállsz -már aki-, elkezdesz fülelni és észreveszed, hogy basszus, ugyanolyan vagyok mint anyám, vagy apám, pedig mennyire utáltam, amit ő csinált stb.
És akkor jön a levetkőzés időszaka, megpróbálsz szabadulni, ami eléggé nehéz.
Szerencsés az az ember akit a szülei tényleg feltétel nélkül szeretnek, akit tisztelnek és annak ellenére, hogy fiatalabb, elfogadják a véleményét és tiszteletben tartják a magánéletét. Az én szüleim sem ilyenek. Viszont nekem már családom van, nagyon sok dologba nem tudnak beleszólni, tehát annyira nem idegesítenek.
Dolgozom azon, hogy jobbá váljak és a gyerekeimnek jobbat tudjak adni mint amit én kaptam, mert igényem van arra, hogy többet nyújtsak. Néha nagyon nehéz, de igyekszem.

A sapka és egyéb ruhák nálam is megvoltak. Rémes rá visszagondolni. Plusz egy szemüvegkeret. Na annál borult a bili és vesztettem el minden hitemet.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.09. 09:44:01

@Vorg a Halhatatlan Báró: mondjuk azért nem volt rossz gyerekkorom. Mindenben mindig támogattak, motiváltak, biztattak, és meg is hallgattak (na jó ezutóbbi, inkább apura volt mindig is jellemző :-)). Csak hát vannak olyan dolgok velük kapcsolatban, amik miatt a plafonon tudok lenni: pl. hogy beleszólnak abba, mit mikor és hogyan csináljak. Komolyan mondom, amikor gyerekem lesz, anyu még a cumi színén is vitatkozni fog velem :-)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.03.09. 13:45:28

@nyarifecske: a gyereknek nem kell cumi! Nehogy megtudjam! :)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.03.09. 21:44:07

@nyarifecske: egyik gyerekemnek sem volt. Ez persze nem azt jelenti, hogy más gyerekének nincs, vagy nem lehet. Azért mondtam, mert ez egy példa az anyai gagyiságra :)

Erre hazafelé mit tapasztalok? Egy kétéves forma kislány cumival a szájában dödögött, erre az apja lehajolt hozzá, hogy mit mondtál? persze, cumi a szájban, tehát nehéz úgy kommunikálni, hogy nem kéri el addig a cumit amíg a gyerek kinyögi, mit is akar :)

zolddio 2010.03.09. 22:00:22

ó, a gyereknevelésnek is akkora szakirodalma van, annyi elmélettel és tévhittel és iránnyal, hogy lehet, jobb el se kezdeni megismerni őket, mert paramami leszel... Szóval, csak lazán. :) A cumi valaki szerint jó, mások szerint rossz. Sok-sok érv mindkét oldalon.

Amúgy tuti az én anyám is mindent jobban fog majd tudni. Vááá, azt mondják, ilyen szülőktől jobb minél messzebbre költözni. Ja persze, akkor lenne ám halálos sértődés.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.10. 10:43:43

@zolddio: hehe, van egy ilyen elv, hogy olyan helyre kell költözni, ahol az anyós nem tud papucsban átjönni ;-)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.03.10. 15:20:24

@nyarifecske: ez jó :D Az én anyósom nem tud papucsban átjönni. A szüleim meg csak akkor jönnek, ha megkérem őket. Szerencsém van ilyen szempontból, meghallgatom őket, de úgy csinálom ahogy én akarom.
Annyiból rossz csak, hogy nekem kell kuncsorogni egy kis szabadidőért, mert maguktól nem akarják lenyúlni az unokát.
süti beállítások módosítása