Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Vajon mikor fog eljönni az az idő, amikor a televíziónézők egész egyszerűen és önhatalmúlag szépen kikapcsolják azt a nyamvadt készüléket?

Meddig lehet fürödni a bódiszilvikben (igen, direkt sz-szel és i-vel) és hajdúpéterekben?

Mikor kopnak ki a "celebek" (a szótól egyébként a hideg futkos a hátamon)?

Mikor nem lesz már érdekes, hogy az 55. playmate is lemezt ad ki?

Hogyan csúsztunk le odáig, hogy győzike életéből forgassanak nekünk reality-t?

Mi a francért van az iskola, ha nem azért, hogy megtanítsa a kölyköket eligazodni a dzsungelben, és rávezetni őket a "kritikus gondolkodásra" (ami nem összekeverendő a "kritizáló gondolkodással")? Ja, mert a tanárnő is a maunikasót nézi otthon dolgozatjavítás közben (helyett?)... Ja, mert ő is ugyanolyan görcsös, hazugságokban élő gátlástalan felnőtt, mint a Barátok közt szereplői? (Sosem értettem egyébiránt, miért pont ez a címe a sorozatnak... minek ellenség az olyannak, akinek olyan barátai vannak, mint Miki, Klaudia és az a szőke kiscsaj, akinek a szeme sem áll jól?!)

Rendben. Az iskola NEM az életre nevel. De hova tűntek a szülők? Miért nem tanítják meg szelektálni a gyereket? Na persze, úgy nehéz, ha ő maguk is elhiszik, amit a fókuszban leadnak...

Mit keres benkődániel rózsaszín plakátokon a metróban? Feleséget, ugyebár. Gondolom a szerkesztők gondoskodtak róla, hogy iq-harcos nőket (?) válogassanak be ebbe a csodásnak ígérkező műsorba. Ja, hogy az ő iq-juk is a nullát verdesi... alulról? Csak nem ők is a pszeudo-képzett, igen fiatal és igen törekvő, mindenkit kigáncsoló, érzelmileg sivár médiamunkások közé tartoznak - tisztelet a kivételnek? (És itt nem csak a benkő-féle reality-ről beszélek... Az, gyanítom, hogy csak hab lesz a tortán)

Szeretnék egy mozgalmat indítani: KAPCSOLD KI A TÉVÉT! (Persze ez sem használ, ha a nézettséget megbuherálják...)

Címkék: média birkák bosszankodunk

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr401438898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.09. 21:45:22

Nu, én most vetődtem erre, majd körül nézek jobban is.

Ehhez annyit, hogy ne várj csodát. Kicsit megnyugtató azért, hogy sokan vagyunk, akik így érzünk, de a mi kezünkbe hiába adnának távirányítót, hogy lemérjék, mit nézünk.

A gyerekek jobban kedvelik, ha én mesélek szinkronizálva.
Discoveryt nézünk néha iskola után, este megy a CSI, de az is inkább háttérzene.

Láttam cikkeket róla, hogy kezdődik megint a Csillag születik. Csak gratulálni tudok nekik. Megnézem a Pankrátort inkább. Még nem láttam basszus!

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.10.10. 14:13:36

@Vorg a Halhatatlan Báró: üdv itt :-)
Hát, én még naiv vagyok, és hiszek a csodákban...
A szinkronizálás a te esetedben amúgy mit jelent? :-)

bogyócska 2009.10.10. 18:58:52

Hú, ez nagyon összetett téma ám...

Reformszülők pici gyerekkel: na, nem fog a kölök tévét bambulni, az biztos! Gyerek nő, szülőknek sok a dolga, egy-egy DVD, majd később tévémese a legjobbaknál is "becsúszik", annál is inkább, mert mikor ovis lesz a gyerek, hirtelen elveszettnek tűnik a legújabb disney- meg transformers-sorozatokért rajongó ovistársak között. Modern gyerek, tévézik, szörföl a neten, 6 évesen saját mobilja van.

Én is mondhatom leendő bezzeganyaként, hogy NEM fog a gyerekem tévét nézni, de igenis fog, mert én is nézem, a család is nézi, sőt, a net előtt is ülni fog, mert én is ott töltöm időm egy részét. Talán inkább az a kérdés: mit és mikor néz a gyerek? Ovis kora előtt mindenképpen jó lenne a nullához közelíteni a tévével. Utána is, még jó sokáig, cenzúrázva meséket, esetleg természetfilmeket lenne jó néznie. Aztán pedig óvatosan irányítgatni. Kizárni nem lehet, és nem is akarom az életéből, mert az enyémnek is része. Esti rutinként kapásból 3 híradót nézek meg, igen, heti kétszer-háromszor megnézem a BK-t (lehet köveket dobálni :D), és levakarhatatlan vagyok a Spektrumról. És igen, nézni fogom a Csillag születiket is! :) Ennyit rólam.

A bulvárt sokan olvassák, veszik, nézik -> drágán lehet eladni a reklámidőt/helyet -> PÉNZ. Ennyi. Hogy sokan nézik/olvassák a celebeket, talán a társadalom agyi képességeit tükrözi. Talán csak szokás. Megváltozni szerintem nem fog. Nagyobb bajok is vannak ebben az országban, mint a tévénézés...

Apropó, életre szóló sérelemként cipelem, hogy nem nézhettem anno a Szomszédokat és a Dallast. Ezt a két alapmű kimaradt az életemből egy az egyben. A suliban mindenki erről beszélt, én meg csak lestem. Nálunk szülői szigor volt, egy részt se engedtek, negyedórát sem. Kizárólag a királyi tévé esti meséjét és a vasárnap délutáni Walt Disney-t nézhettük. Igen, 10 évesen is. :D Azóta előkerült a téma középsuliban, egyetemi órán, és a mai napig felhánytorgatom az ősöknek, miért nem engedték nézni ezeket a sorozatokat. Ők meg nem értik, mi bajom van. 16 évesen a Big Brother 1-et azért is végignéztem, mint tévétörténeti jelenség szerintem marha izgalmas. Szóval tiltani se egyértelműen jó dolog, saját tapasztalat.

A szikronizálás nálunk úgy zajlott, hogy az ilyen-olyan idétlen sorozatoknál lehalkítottuk a tévét, és húgommal alámagyaráztunk. Irtó vicces szituációk lettek belőle, volt, hogy egy órán át röhögtünk. A Beugróban is van ilyen feladat. Ó, a Beugró... Na, olyanból kéne sok.

Oké, befejeztem. :D

bogyócska 2009.10.10. 19:03:58

Mégse fejeztem be. :D

Van egy ismerősöm, offline mozgalmat indított. Ő maga kiköttette a netet és a tévét a lakásából. Bárhová megy, az első, hogy leül a számítógéphez, mert neki ugye nincs otthon. :)

A tévénézést beszüntetni, de akár csak lecsökkenteni szerintem olyan vállalkozás lehet, mint a körúton újra bevezetni a lovaskocsikat az autók helyett.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.10.10. 21:59:06

@bogyócska: nyilván felindulásból írtam a kapcsold ki a tévét-mozgalmat :-)
Rendben van, hogy igenis kell a kikapcsolódás, kellenek a Szomszédok, a Dallas és a Big Brother. De ez a baj, hogy olyan szinten kontrollálatlan az egész, hogy az már nekem is fáj. A Csillag születikkel például nincs is olyan nagy bajom, a Megasztárt is néztem. De a bódiszilvi-félékkel tele van a tököm. De nagyon.
Szóval szerintem leginkább a nevelésen lenne a hangsúly, hogy ne csak úgy áramoljon a gyerekfejekbe a sok zagyvaság.

Amúgy a kapcsoljuk ki a tévét szerintem abból a szempontból lenne hatásos, hogy észbekapna a média, és picit minőségibb műsorokat állítana össze. Hiú ábránd, tudom.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.10. 22:14:25

@nyarifecske: Nálam a szinkronizálás a mesében a különböző szereplőknek más-más hangot adni. Tehát, nyervogni, ha kislány, mélyen mondani, ha apa stb. Néha kiröhögnek a gyerekek, hogy mégis honnan adok ki magamból egy-egy hangot. Utána már fura nekik mástól hallani, mert megszokták az enyémet.

Nincs megtiltva a tévé, csak egyszerűen úgy alakult, hogy nem nézzük. Amíg a kicsit szoptattam, ment a BK háttérzenének, mert uncsi volt fél órát a semmibe meredve nézni ki a fejemből, akkor már inkább Magdi anyus :)
De aztán ennyi.

Bogyócskának amúgy igaza van, nem lehet a gyereket kizárni, mert hülyén fogja érezni magát, ha nem tudja, mi az a Hanna Montanah vagy miafene, mert én nem tudom. Ez a trend, de ettől én még nem engedem neki, hogy bakugánt nézzen, ha könyörög, akkor sem. Azt mondta nekem, szívtelen vagyok :( Amúgymeg tudom, hogy a kis barátjánál megnézi, ennyi. Kölkök :)

Van amúgy egy jópofa oldal, ahol lehet szinkronizálni. Liferea-t használok, itt nem tudom a linket berakni. Ha érdekel valakit, majd simán netről beszúrom.

Ja, és nem tudok felíratkozni az RSS-re, remélem, csak múló probléma...
süti beállítások módosítása