Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Rettentő kicsinek érzem magam. Különösen amikor közgazdász, pénzügyes, idegenforgalmis környezetbe kerülök. Tegnap a barátaimmal söröztünk, természetesen egyikük sem bölcsész: viszonylag zökkenőmentesen találtak maguknak munkát - persze azt mondják, nem a legjobbat, de legalább fizetésük van.

Talán sosem fogják megérteni, mit jelent bölcsésznek lenni. Félig megértően, félig magukban mosolyogva hallgatják az én munkakeresési-kálváriámat.

Természetesen, szókimondó barátnőm egyszer csak kiböki, hogy vannak olyan cégek, ahol kifejezetten az a mottó, hogy "csak bölcsészt ne!".

Igazából még ha bólogatok is, nagyon fáj ezt hallanom. Olyannyira, hogy ma hajnalban felébredek, eszembe jut ez a megjegyzés, és alig bírok visszaalduni, mert folyamatosan ezen pörgök. Baromi mérges vagyok erre a kib.szott világra! Tudniillik, bár nem tudok számológép nélkül számolni, de nem vagyok hülye. És ahogy körbenézek a szaktársaim között, kifejezetten értelmes, intelligens embereket látok.

Én nem holmi újonnan alakult kamu-főiskolán végeztem. Nem tingli-tangli órákra jártam, hanem keményen belémverték az irodalmat, a nyelvészetet, a különböző szociológiai, pszichológiai, kommunikációs stb. elméleteket. Művelt és tájékozott vagyok, képes vagyok irdatlan mennyiségű anyagot értelmezni és feldolgozni. Emellett gyorsan tanulok, nem kell szásszor elmagyarázni valamit. Nyitott vagyok, és jól kommunikálok az emberekkel. Mellesleg az empatikus készségem is nagy. Ja, és két nyelven beszélek folyékonyan.

Tény, nincsen kereskedelmi vénám, a matematikával pedig mindig is hadilábon álltam. Persze jobban jártam volna valamiféle idegenforgalmi vagy hr-es iskolával. Oda konkrétan a matek felvételi miatt nem mentem. Pedig sosem a logikámmal volt a baj, hanem azzal, hogy elszámoltam magamat. Ezt a magyar oktatás nem tűri, és különösen nem tűrte a matek tanárom. Talán, ha másik tanárom lett volna... No mindegy, késő bánat!

Mindenesetre nagyon rossz érzés úgy elküldeni egy valag önéltrajzot, hogy látom lelki szemeim előtt a hr-est, amint meglátván a "bölcsészkar" szót, már küldi is a lomtárba a pályázatomat. Persze ennek az lesz a vége, ahogy a viccben is: "tudod mit Medve, ba.. meg a kapádat!"* :-).

Mindenesetre, nehéz ügy bölcsészként elhelyezkedni. Egész egyszerűen, nem vesznek komolyan. Egyik széplelkű művész barátom siránkozott nemrég, hogy micsoda képtelenség, hogy nem kell senkinek sem az ő műveltsége, sem a tudása. Annyi mindent tudna átadni. De ebben a pénzorientált világban fittyet hánynak rá meg a kultúrára.

Ugyan már, kinek kell az általános műveltség! Hiába szajkózzák mindenfelől, hogy ma mindenhez kell érteni, ez egy óriási kamu. Speciális tudás kell mindenhova (legfőként gazdasági, mérnöki, informatikai). Ha ez nincsen meg, feleslegesen képezted magad a felsőoktatásban. Jobban jártál volna, ha elmész egy butikba eladónak érettségi után.

Múlt héten találkoztam a volt magyartanárommal - aki nem mellesleg zseniális ember és pedagógus. Elmeséltem neki is, hogy állok a diploma után. Ő rezzenéstelen arccal csak ennyit kérdezett: "És milyen határidőt adtál magadnak az álláskeresésben?". Ebben minden benne volt, én meg csak hebegtem-habogtam, hogy hát még megírom a tanári szakdolgozatomat is, ami még hátra maradt, és akkor nyáron izé-bizé, így meg úgy. "Aha, és akkor addig a szüleid tartanak el...".

Nos igen, ilyen az ember, ha "értelmiségi" (bár ezt a szót nem igazán kedvelem): nehezen veszi rá magát, hogy egyéb "alantas" munkát végezzen...

 

*Annak, aki nem ismerné: Nyuszikának kapára van szüksége. Felkerekedik, hogy kölcsön kérjen egyet Medvétől. Az úton azon morfondírozok, vajon oda fogja-e adni neki: "Áá, Medve amúgyis mindig olyan barátságtalan. Sosem segít senkin. Nem biztos, hogy kölcsön adna bármit is. Tulajdonképpen, meglehetősen irigy ez a Medve. Tuti nem fogja kölcsön adni a kapáját. Nem bízik ez meg senkiben." Imigyen elmélkedik Nyuszika, amikor odaér Medve házához: "Pff, egészen biztos, hogy el fog küldeni a fenébe." De azért bekopogtat, Medve kinyitja az ajtót. Mire Nyuszika: "Tudod mit Medve, ba.. meg a kapádat!" :-D

Címkék: állás igazság morci

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr241881406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolddio 2010.03.30. 17:40:25

hát ez bizony szomorú. a válság meg főleg betett most nekünk.

nekem van munkám, de milyen?? teljesítménybér, számlákkal meg adókulcsokkal szórakozás, és örvendek, ha megközelíti a nettóm a minimálbért (nem a diplomásat). És rohadtul nem érzem úgy, hogy csak ennyit ér a munkám, mert konkrétan éjszakákba nyúlóan dolgozom, és kb. két hónapja nem volt szabad hétvégém.

Van ismerősöm, aki konkrétan semmit nem csinál a munkahelyén. Felvesz néha egy-egy telefont, egyébként ebédel, kávézik, beszélget, nyelvet tanul. És 200 a nettója + kajajegy, kultúrajegy, üdülési jegy, ingyen bérlet. Mit mondhatnék rá? Baromi ügyes. És szerencsés.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.30. 18:13:48

@zolddio: hehe, igen, ő csinálja jól. Persze ezt csak azért teheti, mert megengedi a "rendszer"... Egyébként pont tegnap röhögtem nagyot, amikor a rádióban hallottam, hogy az emberek többsége Magyarországon azért megy be a munkahelyére, hogy kipihenje a fárasztó hétvégét :-)
Mindenesetre elkeserítő, hogy egy tanár inkább elmegy recepciósnak egy csili-vili irodaházba, mert ott kétszer annyit keres, mint az iskolában.

Amúgy meg update: úgy tűnik a blog-istenek meghallgattak, mert az imént hívtak be interjúra egy nagy céghez, ahova tegnap jelentkeztem (na, nem az istenek hívtak be, hanem a személyzetis :-)).

azallamenvagyok 2010.03.30. 18:40:13

munkvera is megcsinálta a szerencséjét, pedig Gáspár Győzőből szakdolgozott:)

fel a fejjel nekem:)

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.30. 19:33:18

Természetesen "favágó" munka, de legalább kell a nyelvtudás hozzá, meg némi kreativitás. És legfőképp: ha összejön, van miből megélnem.

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.03.31. 10:46:02

Szorítok!!!!!!!!!!!!!!

Mindenképp szólj, mi volt az interjún!

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.04.01. 10:12:25

@Vorg a Halhatatlan Báró: beszámolok majd. Mindenesetre az összes hüly ("hogy képzeli a szakami jövőjét 5 év múlva") kérdésre kitalálok valami nagyon frappánsat :-)

Nancy Botwin 2010.04.08. 11:17:46

rossz helyre kommenteltem mert nálam ugye lent kell írni, nem fent és elbasztam. ma ez ilyen nap :D

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.04.08. 11:29:23

@Nancy Botwin: Hihi, semmi gond. (De amúgy nálam is lent kell írni, vagy nem?)
Amúgy, mázlid, hogy értesz a kereskedelemhez is, és még papírod is van róla. Nekem kevés affinitásom van hozzá.

Nancy Botwin 2010.04.08. 14:07:16

@nyarifecske: bele lehet jönni, meg kell próbálni sok mindent.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.04.10. 17:45:29

@Nancy Botwin: na igen, probélkoznék én, de ha egyszer az idióta numerikus teszten elbukom... (egyszer tényleg emiatt nem jutottam tovább)
süti beállítások módosítása