Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Karácsony előtt ráálltam a mérlegre - amihez már nagyon hosszú ideje nem volt szerencsém -, és bizony majd' leszédültem róla. Azt a ruháimon is éreztem, és a rólam készült fotókon is láttam, hogy kissé gömbölyded vagyok, de azért az némiképp meglepett, hogy mennyit híztam pár év alatt. Nosza, karácsonykor méregtelenítettem is egyet, egy laza hasmenéses időszakkal (legalább nem ettem túl magam hallal és bejglivel :-)). De most már valóban hozzá kell fognom egy komolyabb diétának, mert lassan túlszárnyalom Jennifer Lopezt is egyre terebéjesedő hátsómmal (amúgyis meglehetősen idióta testfelépítésem van.. értsd: kicsi mell, extra széles csípő, és gyárilag nagy fenék, a lábaim meg tragikusan nem előnyösek :-)).

Szóval kemény elhatározás: diéta és mozgás. Az utóbbi már nagyjából megvan, ősz óta (majdnem) rendszeresen járok ugribugri tornára (csak most az ünnepek meg a tanulás miatt kimaradt :-)). No meg, már nyár óta próbálom azt tartani, hogy este hat után nem eszem, maximum egy joghurtot vagy valami gyümölcsöt, ha nagyon nem bírom (persze, ez sem mindig jön össze, hogy úgy mondjam, vannak visszaeséseim :-)).

De most tényleg a tettek mezejére kell lépnem. Persze motivál az is, hogy a pasim egy félisten, ami esztétikai minőségében nézve csúcsszuper, de ugyanakkor frusztráló is számomra. Hogy néz már ki egy ilyen férfi mellett egy debella?! :-)

Mivel nem vagyok dietetikus, és sosem voltam nagy sportember, ezért nehéz megfelelő fogyókúrás megoldást választanom. A célom nem az, hogy egy hónap alatt fogyjak 10 kilót, hanem szépen, lassan de biztosan szeretném formálni a testemet. Amin a mozgás segít, de nem old meg mindent. Az ilyen 90 napos diétákat meg valahogy gyanúsnak vélem: mintha nem lenne teljesen egészséges - de cáfoljatok meg, ha nem így van.

Most azt találtam ki, hogy marad a hat óra utáni nem-evés, plusz napközben is a húsokat csakis párolt zöldséggel vagy rizzsel eszem, maximum főtt krumplival (na jó esetleg krumplipürével). Tésztát pedig hetente egyszer engedélyezek magamnak (de csak azért mert kell a szénhidrát :-)). Húsból meg amennyire lehet kerülöm a disznót és a marhát, inkább szárnyasokat fogyasztok, és azt sem minden nap. Kenyeret meg kizárólag reggel eszem, és csak egy szeletet. Édesség nuku, legfeljebb étcsoki. És emellett sok-sok gyümölcs (ami nálam nehézkes, mert a banánon, narancson, mandarinon és grapefruiton kívül nem nagyon csípázok mást, de nyilván megszokás kérdése).

Remélem, jó az elgondolás. Valami jó és hasznos tipp, anybody?

Címkék: diéta hétköznapok mozgás

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr501669741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolddio 2010.01.13. 17:01:29

Na jöttem téged boldogítani. :) Jóóó téma, nagyon jó! Aktuális nekem is. :)

Már meg is van idénre az egyik fogyókúra-tippem: abbahagyom a bogyókát. Ez helyből mínusz 5 kiló nálam, kb. egy hónap alatt. Sajna így felülről is lemegyek majd C-ről B-re, de egye fene, ennyi áldozatot megér... Viszont jópár éve beálltam 60 plusz-mínusz 3 kilóra, annál lentebb nem megyek, bármit csinálok, valószínűleg sok szerepe van a bogyinak is ebben. Szóval ez az első lépésem az ügy érdekében. :)

A második a sport, konkrétan a szobabicikli, állítólag napi egyórás tekeréssel csodákat lehet elérni. Annyi időm nincs, de heti minimum háromszor fél-egy óra belefér. Persze istenesen bele kell adni apait-anyait. Más okokból kifolyólag is nagyon ajánlott nekem a bicaj és az úszás. Utóbbihoz lusta vagyok, sajna. :( A szobabiciklit tavasszal igazira cserélem, sokkal-sokkal jobb. Plusz járni fogok megint tesire. :) Asszem, vmi aerobikszerűre.

A kritikus pont nálam az evés. Soha életemben nem tudtam egy napnál tovább fogyókúrázni. :) Ha éhes vagyok, eszem (általában, ha itthon vagyok egész nap). Ha pl. dolgozom, reggel egy szendvics, aztán estig semmi, mert egyszerűen megfeledkezem a kajáról. Na ezért nem él nálam az a szabály, hogy este 6 után semmit, mert ha 9-10 körül hazaérek kopogó szemekkel, és úgy feküdnék le, akkor reggelre elhaláloznék. :) Szóval ilyenkor egy kis meleg leves általában, a lényeg, hogy főtt kaja legyen.

Apropó, főtt kaja: hozzászoktattak a napi min. egy meleg étkezéshez. Nem vagyok válogatós, köszönhetően a 12 évi menzásságomnak. :) Gyakorlatilag főzelékfaló vagyok. :) De a leves nálam különösen szent és sérthetetlen, ha becsúszik egy-két leves nélküli nap, már minden bajom van. Gyümölcs, zöldség szerencsére nagy kedvenc, napi szinten vásároljuk őket, mert csoki nélkül lehet élni, de alma-banán-narancs nélkül megáll itthon a világ. :) Húsokhoz ( főleg csirkét eszünk) a párolt zöldség megy, de ez a lustaságomnak is köszönhető, az a leggyorsabb. :)

Ja, van most egy dilim, kb. október óta nem eszem a kenyérhez sem bolti sonkát, sem szalámit, mert elolvastam sajna, mi van bennük, és rájuk sem bírok nézni. :( Szóval vaj, sajt, és zöldség megy a szendvicsbe. A kenyeret imádom sajna, és nem lakom jól egy tál müzlivel reggelente.

Sokat kell inni!! Vizet, amit én nem szeretek. :P Nyáron vagyok hajlandó meginni nagyobb mennyiségben, ilyenkor a tea, gyümölcslé a menő itthon. Gyümölcslé hígítva vízzel, mert drága és tömény. :)

Na hát így megy ez nálam. :) Nyárra jó lenne kinézni valahogy. Sajna nem elég a kilókat számolni, nem mindegy, honnan megy le a fölösleg. Gyanítom, nekem nem onnan, ahonnan kéne. :(

Sok sikert neked is!!! Bár ha engem kérdezel, pont szuperül mutattok együtt. ;)

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.13. 17:26:05

@zolddio: Köszi a tippeket.

Na igen, a bogyó... többek között ezért is kell odafigyelnem mennyit és mit eszek (bár amikor két évre abbahagytam nem lettem vékonyabb, úgyhogy talán túl sok vizet nem zavar).

Amíg dolgoztam, napközben ettem, pontosabban nassoltam (csoki, kávé). Este viszont nem kívántam különösebben kaját (amikor ugye 9-re hazaestem... örültem, hogy élek és alhatok egy jót :-)).

Inni viszonylag sokat iszom, bár szerintem nincs meg a napi 1,5-2 liter...

Müzlivel én jól szoktam lakni, csak aztán három-négy órára rá ennem kell valamit. A reggelivel amúgy úgy vagyok, hogy az a legfontosabb étkezés a napban, úgyhogy mehet minden.

Feévágottak: a húst szerintem amúgy is mérsékelni kellene. Nem eszem ugyan húst-hússal, de teljesen felesleges minden nap enni belőle (ha belegondolok a dédszüleimnek nem jutott az asztalára csak hetente párszor hús).

Egyébként meg, te elfogult vagy, úgyhogy nem ér az utolsó bekezdés :-P

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.01.13. 20:23:14

A büdös életben nem fogyókúráztam. Egy piszkafa vagyok. Két gyerek után úgy nézek ki mint egy csontváz, kilátszanak a bordáim. Adj át néhány kilót! Ha lehetne, hidd el, szívesen átvenném tőled!
Nekem az a bajom, hogy nem tudok hízni, neked, hogy nem fogysz hatékonyan.
A szakemberek amúgy azt javasolják, hogy inkább kisebb lépésekben haladj, de egészségesen. Esetleg talán ha normális a háziorvosod, ő is adhat tippeket.
Én csak szorítani tudok, hogy sikerüljön a fogyás és drukkolni, hogy addig is elfogadd magad nagy seggel is :)
Különben is, ha a hapsidnak nem tetszene a nagy feneked, akkor nem veled lenne.
És nem is írtad, hogy szóvá tette volna...

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.01.14. 10:41:55

@Vorg a Halhatatlan Báró: nem, valóban nem tette szóvá, sőt... De engem akkor is frusztrál az a kis felesleg. No meg, ha ezt a tendenciát folytatom, mint az elmúlt öt évben, akkor tíz év múlva már tényleg nagyon debella leszek. Bele sem merek gondolni, mi lesz, ha gyereket szülök (de majd elmegyek Norbi Rékához tanácsadásra :-)). Egyébként nagyon szívesen adnék neked pár kilót. Valami plasztikai sebész nem tudja ezt megoldani? :-)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.01.14. 15:01:08

@nyarifecske: Gyanítom, plasztikai sebészre egyikünknek sincs pénze :D

zolddio 2010.01.14. 16:21:04

Még eszembe jutott, én egy éve úgy jártam, hogy egy teljes vérkép után minden értékem tökéletes volt, kivéve a koleszterinemet, ami túl alacsony. :D Az orvos azt ajánlotta, egyek több zsírosat. Na ezen jót röhögtem. Elképzelni sem tudom, mitől lehet alacsony a koleszterinem... És télleg jó-e orvosi utasításra zsírosat enni.

Amúgy az orvos nem hülyeség, ha egyszer úgyis arra jársz, megkérdezheted, mit ajánl. Majd én is rákérdezek az enyémnél. :)
süti beállítások módosítása