Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Olvasom egy barátnőm blogját. Rettenetesen régen nem beszéltünk egymással. Ő is el van havazva, meg én is. Na meg mindig is meglehetősen eklektikus volt kettőnk kapcsolata: hol sülve-főve együtt pizsama-partyztünk, hol pedig fél évig se kép, se hang.

Szóval belemélyedtem a blogjába, amit már vagy két hónapja nem olvastam. És meglepődtem. Pszichomókushoz jár, és most kezd rájönni arra, hogy miért van ennyire elcseszve az élete. Ezt én, kivülállóként már évek óta látom, csak sosem voltam olyan bátor, hogy szembesítsem vele. Tudniillik igencsak sértődékeny, és minden nem megfelelő módon elhelyezett kritikát hadüzenetnek vesz. Szóvál nála a kérdezős-módszer a nyerő, és ezt egy pszi végig is tudja vinni (plusz nem barátja, ismerőse).

Érdekes látni azt, hogy hogyan döbben most rá dolgokra. Persze még mindig nem mindent lát tisztán (vagy legalábbis úgy, ahogy én, de mondhatom, hogy tisztábban látok, mint ő, mert én őt három lépés távolságból figyelem, úgyhogy talán objektívebb is vagyok). Felismerte, hogy a családja - aki mellesleg valóban mindig is a legjobbat akarta neki - az, aki a legjobban gátolja őt (érzelmi és anyagi zsarolások révén). Ugyanakkor még nem jutott el odáig, hogy észrevegye: ő maga a legnagyobb akadálya a boldogságának. De hát ehhez nem elég pár hónap pszichiáter (ha egyáltalán tud segíteni, de láttam már csodákat).

Szóval a barátnőm esete kapcsán gondolkodtam el azon, hogy vajon én mennyire látom tisztán a saját életemet, cselekedeteimet, gondolataimat, szüleimmel, családommal való kapcsolatomat. Biztosan sok érdekes dolgora rájönnék. Persze én nagy analizálgatós elme vagyok (majdnem pszichológusnak mentem...), és nem csak másokat, hanem magamat is állandóan felülvizsgálom. Ha feszült vagyok vagy mérges, esetleg kellemetlenül érzem magam, akkor miután elmúlt a rossz érzés, egyből beindul az ön-analízis: mit éreztem az adott helyzetben? mi és miért váltotta ki belőlem azt az érzést? hogyan nem érezném rosszul magamat? Minden esetben valamiféle konklúzióra jutok, de még így is biztos vagyok benne, hogy a természetes védekező mechanizmusaim nem engedik láttatni a teljes képet önmagamról. Beismerem a hibáimat, de csak egy részét. Persze ezt úgysem mondom el senkinek, és mégis saját magam előtt is szégyellek dolgokat.

Mindenesetre merem remélni, hogy a lehető legtöbbet megteszem azért, hogy lássam az erényeimet és a hibáimat, és tudjak változtatni, ha szükséges. Ez pokoli meló, sok-sok papírzsepi kell hozzá, de az évek múlásával rutinossá válik az ember. Na és persze nem másokban kell keresni a hibát, hanem saját magadban. Vagy legalábbis ebből kell kiindulni.

Címkék: barátok kérdések igazság

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr141731784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolddio 2010.02.05. 18:53:54

Tetszik a poszt! :)

Érdekes önmagadat kívülről szemlélni, én is egyre többet próbálkozom vele... Ugyanígy vagyok, utólag elemzek, van, amit bevallok, van, amit nem. És néha nagy dolgok esnek le, és nagyot koppannak. A szüleimmel való viszony kb. ilyen, mint a barátnődnél, de mivel benne élek a szituban évek óta, nehéz volt kívülről nézni. De megvolt a felismerés, igyekszem változtatni. És nehéz volt azt is bevallani magamnak, hogy bármennyire is szeretném, marhára nem vagyok még lelkileg érett egy életfogytig tartó kapcsolatra. Talán ezért is "ijesztem el" magamtól a pasikat, öntudatlanul. Dolgozom az ügyön, az "idén végre felnövök" projekt részeként. :)

zolddio 2010.02.05. 18:55:50

Ja, és lehet, ha önmagam elemzésében már olyan járatos lettem volna 18 évesen is, mint most, akkor lehet, tök más pályát választok, és egészen máshogy alakul az életem... 18 évesen még olyan kevés ember ismeri önmagát...

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.02.06. 10:10:50

@zolddio: a pasik elijesztésével kapcsolatban szerintem nincsen igazad (és annak sem, aki erről próbál meggyőzni :-)).

Felnövök-projekt: én elsősként felnéztem a nyolcadikosokra, hogy "hu, ők milyen nagyok!!". Aztán nyolcadikos lettem, és nem éreztem nagynak magam. Akkor azt gondoltam, hogyha majd huszonéves leszek, akkor milyen érett, megfontolt stb felnőtt leszek... Hááát... :-) most meg úgy érzem, az ember sosem tud teljes mértékben felnőni ahhoz a képhez amit a jövőbeli önmagáról alakított ki (persze az ilyenek, mint a házasság meg a gyerekvállalás sokat nyom a latba, de biztos vagyok benne, hogyha odakerülök, abszolút másként fogom majd fel, mint most). De azért hajrá a "felnövéshez"! :-)

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.02.07. 15:13:32

Pszichológus nekem is segített már. Arra voltam kíváncsi, én mit szúrtam el, ami az adott szituban elég furán jött ki, mert mindenki olyankor csak a másik hibáját kiabálja.
Szerintem nem szégyen néha szakemberhez fordulni, persze az sem mindegy, ki az, milyen ember.

Amerika azért nem semmi. Jó dolgukban azt sem tudják, mit csináljanak, mindenkinek pszichológusa van. Hát igen, fel kell dolgozni valahogy azt a sok hamburgert :)
süti beállítások módosítása