Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Anakinnak rémálma van. Látja Padmét, a kedvesét a szülőágyon meghalni. Felriad: hasonlót álmodott anyja halála előtt is. Később megtudja a Császártól, hogy létezik az erő sötét oldala. Kinek ez a birtokában van, képes feléleszteni a holtakat. Anakin áttér hát a Sötét Oldalra (közben persze megpróbálja magának bemagyarázni, hogy azért teszi, mert a Köztársaság békéjét akarja szolgálni, de mindnyájan tudjuk, hogy egy nagy lószart). Egyre nő az ereje. Megjelenik Padmé, veszekednek, majd Anakin hirtelen megszorítja a torkát - persze csak telepatikusan -, és a lány erejét vesztve rogyik a földre. Még megszüli az ikreket, és meghal... Vagyis Anakin jós-álma igaznak bizonyult. És, ha tudná hol van a lány, most fel tudná támasztani - hiszen ezért lett Sötét Nagyúr.

Na mármost, ha Anakin nem tér át a Sötét Oldalra, akkor Padmé sem hal meg. Vagyis ha nem hitte volna el az álmát, akkor az meg sem történik... Csodálatos poszt-mitológiai paradoxon :-) (Egyébként ez a Star Wars rész győzött meg arról, hogy a többit is látnom kell... No meg részben a párom unszolása is :-))

Ellenben van egy jelenet, amit nem teljesen értek. Nem tudom, hogy Lucas direkt hagyta-e nyitva a dolgot, vagy csak nem tudott semmi frappánsat kitalálni. A film (A Sithek bosszúja) elején vagyunk, Padmé fésülködik, Anakin megbabonázva nézi őt.

- A: Milyen szép vagy! - P: Csak mert szerelmes vagyok. - A: Nem. Azért mert ÉN vagyok szerelmes beléd. - P: Ezek szerint a szerelem elvakít. -A: Nem, nem így gondoltam.

(A párbeszéd nem pontos idézet, emlékezetből írtam)

Hogy érti Anakin azt, hogy Padmé azért szép, mert ő szerelmes belé? Ha nem lenne szép, nem is szeretett volna bele? Vagy Anakin jedi-ereje teszi széppé a lányt? Hogy van ez?

Címkék: film kérdések

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr571444873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.10.12. 14:57:04

Nem láttam az említett jelenetet.
Nem lehet, hogy Anakin mindenható-tudata nyilvánul meg? (mi erre a jó szó?)
"ÉN vagyok a legjobb, leghatalmasabb, legokosabb, a kiválasztott, nyilván akibe szerelmes vagyok, az a legszebb, akibe meg nem, az hitvány mása lehet csak."

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.12. 15:10:34

Szerintem azért szép, mert a szerelem széppé teszi. Mennyivel szebb egy szerelemtől, boldogságtól (és nem Pakstól kackac) sugárzó nő!
Gondolom én...

Már többször láttam mind a hatot. Szerintem jók.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.10.12. 16:26:58

Nos igen, mind a két értelmezés megállja a helyét. De gyanítom, hogy Kocka Költő jár közelebb a Star Wars-igazsághoz :-)
Bár, ha belegondolunk, végülis félreértelmezték a próféciát, tehát mégsem Anakin a kiválasztott, vagyis létezik Padménél szebb nő is a csillagrendszerben... Persze ezt akkor és ott nem tudja egyikőjük sem :-)
süti beállítások módosítása