Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

A barátaim nem értik, miért vagyok olyan elkeseredett, amikor még nem is olyan régóta keresgélek munkát. Nos, az én lelkiállapotomat csakis az értheti meg, akinek hozzám hasonlóan, minden egyből sikerült...eddig (mármint, ami a tanulmányokat illeti).

Rettenetesen nehéz azt feldolgozni, hogy az ember elé olyan akadályok (pl. válság) gördülnek, ami miatt nem tudja megvalósítani azt, amire vágyik. Hoztam pár hónapja egy döntést - hogy jó volt vagy rossz, kérdéses. Otthagytam egy gyakornoki helyet, ahol ha maradok, ma talán nem rinyálok. Késő bánat, akkor én ezt léptem (mert akkor úgy éreztem ez a helyes), el kell hát viselnem a következményeket.

Szóval én mindig is olyan ember voltam, akinek mindig minden elsőre sikerült. Nyelvizsgák egyből kipipálva még érettségi előtt. Érettségin két tantárgyból dicséretet kaptam. Egyetemre pedig oda vettek fel, amit elsőnek jelöltem be. Öt évig koptattam a felsőoktatás padjait, rengeteg kurzusom volt, és soha semmiből sem buktam meg, a legrosszabb jegyem a hármas volt (na jó, még az államvizsga hátra van :-)). Ami pedig a jogsit illeti, nos a legtöbb embert vagy kreszen, vagy a rutinon, vagy legalább a forgalmon meghúzzák egyszer. Engem még ott sem, kapásból mindenen átmentem - pedig eleinte nagyon nem akartam megtanulni vezetni.

És most itt állok, és kib.szott dühös vagyok azért, mert nem jön össze, amit szeretnék. Ehhez nem szoktam hozzá. Merőben újszerű az érzés... és nem tudok vele mit kezdeni.

És ma, bekapcsolom a tévét, megy a Gilmore girls, és pont az a rész, amikor Rory-t nem veszik fel egyik újsághoz sem...

RORY: This is all your fault, you know?

LORELAI: Why?

RORY: Because you told me I could do anything.

LORELAI: You can.

RORY: Apparently, I can't, and I have two rejection letters and a humiliating phone call to prove it. Do you know what the worst part of this is? I thought I was so in at the Times. I was just saying that I wasn't gonna get it. I was trying to be humble, but I was so not humble. I was so cocky. I was picturing myself working there -- chatting up Bill Keller in the elevator and running down the street for a quick lunch with Maureen Dowd and filing my first story and seeing my first byline. I already had the outfit picked out for my New York Times picture I.D.

LORELAI: The new suit with the red theory shirt.

RORY: Yeah. And now I have to tell everyone that I didn't get it. And I don’t want too. Just telling grandma and grandpa made me feel ashamed and humiliated all over again, which is why I didn't tell you. I'm sorry I didn't tell you. It just sucks disappointing everyone.

Nekem sem kéne bevenni, amikor a környezetem körülajnároz, hogy én mennyire okos, ügyes csaj vagyok. Valamivel könnyebb lenne elviselni a mostani helyzetet.

No de, ami vigasztal: egyszerre úgysem lehet szuper munkája és jól működő párkapcsolata az embernek. Úgyhogy én azt hiszem megelégszem a világ legjobb pasijával a f.sza munka helyett ;-)

Címkék: állás morci bosszankodunk

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr791544659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogyócska 2009.11.22. 22:21:31

Ó, hát nagyon együttérzek, azzal a különbséggel, hogy nekem a forgalom csak másodjára sikerült, de amúgy dettó ugyanez az életpálya. :D

Van egy ilyen a köztudatban, hogy a suliban végig kitűnőkből általában nem lesz semmi, aki meg kis közepeske a gimiben, felnőttkorára feltör, mint a talajvíz, mert megtalálja önmagát...

Lehet benne valami... De nem kéne hagyni, hogy ez nálunk is beteljesedjen. Nehéz ez, mert az iskolarendszer NEM az életre nevel. Hiába vagy mindenből 5-ös, még az egyetemen is, az élet, a munka nem így működik. Sajnos. Hiszen ezt már úgy megszoktam!!!

És bizony: vigasztaljon az utolsó bekezdés. Nem csak rövid távon éri meg, hidd el. :)

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.11.23. 10:19:15

@bogyócska: na látod, mondom én hogy az élete során mindenki megbukik valamiből :-)

Mondjuk én nem voltam sosem szín ötös, csak simán jó tanuló. Mindig nagyon jól teljesítettem abból, amiből jól akartam telejesíteni és értettem is hozzá. Matek érettségim pl. hármas lett, de én ennek örültem; ha a magyar sikerült volna így, öngyilkos leszek :-)

Egyébként most jutott eszembe, hogy egyszer borzalmasan rosszul feleltem töriből, nagyon magam alatt voltam a jegyem miatt, utáltam a tanárt (mert szerintem jobbat érdemeltem volna, de őszintén, valószínűleg neki volt igaza)... aztán elkezdtem teperni, és így kaptam végül dicséretet a töri érettségimre. Tanulság? Teher alatt nő a pálma...
süti beállítások módosítása