Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Befejeztem valamit, és semmi sincs előttem. Ilyen még az életben nem volt. Sokszor váltottam iskolát: elbúcsúztam a régitől, lezártam azt, de mindig tudtam, hogy egy másik suli jön. Leérettségiztem, és tudtam, hogy nagy valószínűséggel szeptemberben már az egyetem padjait koptatom. Lezártam egy vizsgaidőszakot, de pár hétre rá már keződött is a következő szorgalmi időszak. Sosem volt még olyan, hogy ne lett volna "hogyan-tovább".

Persze most is vannak "hogyan-továbbok", de azok olyan kicsik, mint bolha p.csén a pattanás (már elnézést :-)).

Bocsánat, hogy megint a szenvelgést kell olvasnotok, de engem komolyan zavar, hogy hónapok óta nem sikerül olyan helyre kerülnöm, ami megfelelő lenne.

Nyilván, bennem is van a hiba. Azt már kitárgyaltuk, hogy bölcsészként nem sok mindenhez értek. Ha végig nézem az álláshirdetéseket, rémülten konstatálom, hogy azok 60%-a pénzügyes, közgazdász, HR-es meló. A fennmaradó rész fele pedig mérnöki, és informatikai. Maradt 20%. Ennek megint csak a fele marketinges (ez, basszuskulcs, nagyon megy manapság... most hogy válság van, kell ám a marketing rohadtul...).

No mindegy. Olyan állás, ami nekem jó, azt ugysem hirdetik meg.

Konkrétan eddig a médiában probálkoztam. Azt hiszem, ez utóbbi kifejezés jellemzi a legjobban a dolog sikerességét. Most lett volna egy lehetőségem. Próbaidős is voltam. De maradjunk annyiban, hogy a teljesíthetetlenül magas elvárások és a tolerancia-hiány miatt kénytelen voltam kiszállni. Természetesen maradhattam volna, ingyen. Ez a rákfenéje ennek az egész szakmának. Ha gyakornok vagy kezdő vagy, örülj, hogy egyáltalán ott lehetsz, és gürizz napi 12 órában nulla pénzért. Maximum egy köszönömöt néha elmotyog a főszerkesztőd*. Viszont sajnos nekem a kenyeret a boltban nem egy köszönömért adják...

Szóval most kitaláltam, hogy mégiscsak nyelvtudor lennék, elmegyek hát szépen tanítani egy nyelviskolába. Nem mintha halálra keresném magam ott, de legalább egy alapvető életszínvonalat megengedhetek magamnak, abból a fizetésből.

Egyébként amikor még anno tanári gyakorlatomat teljesítettem egy gimnáziumban, baromira élveztem. Imádtam a kölyköket, az utolsó órám végén majdnem eleredtek a könnyeim, hogy kész, vége, nem tanítom őket többet. Azt hiszem kevés olyan őszinte és jóleső elismerést kaptam életemben, mint akkor: az óra végeztével felállt az osztály, és megtapsoltak. Még csokit is kaptam tőlük :-)

Na persze, pár hónapja azt gondoltam, milyen fasza médiamunkás leszek. De nem jött össze. Lehet, hogy tanárként is megszívom?

Még tavaly nyáron volt egy olyan ötletünk egyik haverommal, hogy amint lediplomáztam, fogjuk a cókmókunkat, és szépen lelépünk világot járni. Arra megyünk, amerre a szél fúj minket. Alkalmi melókból összeszedjük azt a pénzt, ami az utazásra kell.... Természetesen, én ehhez igazából túl beszari vagyok. Hát ez van.

Egyébként Márai mondja A gyertyák csonkig égnek-ben, hogy az ember nem kap különdíjat az élettől csak azért, mert úgy cselekedetett, ahogy kellett:

"Vágy másnak lenni, aki és ami vagyunk. Ennél fájdalmasabb vágy nem éghet emberi szívben. Mert az életet nem lehet másképp elviselni, csak azzal a tudattal, hogy belenyugszunk mindabba, amit magunknak és a világnak jelentünk. Bele kell nyugodni, hogy ilyenek, vagy olyanok vagyunk. S tudni, mikor ebbe belenyugszunk, hogy nem kapunk e bölcsességért az élettől dícséretet, nem tűznek a mellünkre érdemrendet, mikor tudjuk és elviseljük, hogy hiúk, vagy önzők és kopaszok és hasasok vagyunk. Nem, tudni kell hogy semmiért nem kapunk jutalmat sem dícséretet. El kell viselni, ennyi a titok."

 

* Nota bene: csodálkozunk, hogy olyan silány az egész média (tisztelet a kivételnek), amikor a médiamunkások alig vannak megfizetve? És csak a fiatalok csinálják, mert örülnek, hogy van rá lehetőségük? Az öreg róka ritka, mint a fehér holló (hogy egy ilyen szép képzavarral éljek): nincs kitől megtanulni a szakmai fortélyait, no meg a gerincességet... Persze egyrészt a savanyú szőlő szól belőlem, de nagyrészt a tapasztalat. Három lépés távolságból jobban látja az emberek a dolgokat, mint, amikor benne van.

Címkék: média állás igazság morci

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr661775495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azallamenvagyok 2010.02.20. 14:59:13

a médiasilánysághoz: minden ilyen silány. van pár hülye fiatal, aki próbálja kamatoztatni a tanultakat, lelkesen dolgozik, jót akar a cégnek. de van másik lekes fiatal is, aki megtanul lébecolni, semmit se csinálni csak előadni magát, ők lesznek sikeresek, az ő szavuk számít. és vannak akiktől az utóbbi kategória tanul: a megfáradt öregek, a kommunista maradványarcok, a kádár rendszer aranyifjai, akiknek minden megadatott csak úgy, és a munka fontosságát, a felelősséget fel se fogják. a középkorú vezetők valahol a két utóbbi között foglalnak helyet: kitalpalták a magukét, de általában nem az eszükkel.*

tanulmányok után az első lépés: felejtsd el, amit tanultál, mert amúgy csak bosszantani fog:) szerencsém volt, munka mellett csináltam a fősulit, és már élesben láttam, hogy olyanok irányítak, akik a sok szép tanult jóból mintha a legalapvetőbb dolgokat sem értenék meg...

na, nem volt valami vidám szöveg, tudom, inkább iszok egy jégert, egs, s fel a fejjel, itt-ott szórakoztató az egész:)))

* azok a klasszikus "urak", akiket amúgy nagyon szerettem, tudtak élni, felelősségteljesen gondolkodni, pár éve nyugdíba mentek, ők voltak azok, akiket a háborút megélt öregek neveltek...

zolddio 2010.02.20. 16:13:52

nyárifecske, szállj ki a fejemből. :) Hamarosan nekem is kísértetiesen hasonlókat kell írnom, de majd inkább idelinkelek...

Hát, bizony. Ez a nincs előttem semmi annyira ijesztő. Mindig volt egy CÉL. Most nincs konkrét cél, csak úgy nagy általánosságban: boldogulj. Kössssz. Mennyivel egyszerűbb volt egyetemet keresni, mint a nagyvilágba kidobva melót keresni. Lehetőleg olyat, amit szeretsz, és amiért fizetnek. Na, ez a kettő nem fér össze sajna.

És én kis vidéki lánykaként annyit se láttam, hogy a bölcsészkart az nagy Budapesten kiröhögik. Lenézik. Ez volt az első pofon. Aztán azt se tudtam, hogy a szakma, amit választottam, iszonyat gyorsan fel fog hígulni, és minden bokorban kommot lehet tanulni. Második pofon. Azt se tudtam, hogy a "médiák" :) imádják a gyakornokokat, ergo csinálod ingyért vagy viszlát, mert ácsingózik 100 másik a helyedre. Harmadik pofon.

Nem túl rózsás a helyzet. :( És nem azért voltam világéletemben kitűnő, meg nem azért tanultam 17 évig, hogy a számláimat se tudjam kifizetni a fizumból, mert ennyi erővel elmegyek szalag mellé dolgozni, és ugyanott vagyok. Azzal az energiával, amit én a tanulásba fektettem idáig, szerintem el lehetne vontatni Afrikát Dél-Amerikáig, aztán közben meg semmit nem érek vele.

Én is terveztem egy hátizsákos külföldezést, most per pill nincs, ami (aki) idekössön. Viszont ha egyszer elmegyek, ki tudja, van-e visszaút? És ha maradok, jutok-e előre??

Minden esetre sok sikert a tanárkodáshoz, látod, ennyivel is előrébb vagy, mint én. :) És tűzz ki célokat, mert csak úgy megy, szerintem... Már én is keresem, mi legyen a következő meghódítandó hegycsúcs.

zolddio 2010.02.20. 16:20:45

Ja, és tanulnunk kéne egy bizonyos fokú pofátlanságot és erkölcstelenséget, mert különben nagyon kinéznek kis hazánk munkaerőpiacáról. Komolyan mondom, irigylem az okos nagy embereket, akik sikkasztott közpénzen hawaiioznak egész életükben, és még csak le sem buknak.

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.02.20. 16:28:24

@azallamenvagyok: igen, az jut "előre", aki nyal és gerinctelen. Persze az "előre" inkább csak pénzbeli elismerést takar, mert ami kijön a keze alól; amit munka címén elvégzett, az egy nagy kalap szar szakmailag.
És az öreg rókák: ez teljesen ugyanaz talán, mint a párkapcsolatokban. Kire nézzek fel, ha egyszer az előttem felnövő generációból minden második házasság válással ért véget? (na mondjuk éppen most nincs mire panaszkodnom :-))
Egyébként igenis bosszant, hogy éveket ültem az egyetemen, tömtem magamba a tudást (mert azért elég sokrétű volt az a lenézett bölcsész-oktatás....), és ennek semmi, de semmi hasznát nem veszem. Dühít az egész. De majd látványosan széttépem a diplomámat a dipolmaosztón ;-))

@zolddio: "És nem azért voltam világéletemben kitűnő, meg nem azért tanultam 17 évig, hogy a számláimat se tudjam kifizetni a fizumból"... ez qrvára elkeserítő. De mondok én valamit: talán az egész rendszer a hibás, hogy egy ideje ennyire nyomják ezt a "legyen mindenkinek legalább egy diplomája"-dolgot. Mi a francnak ennyi diplomás ebben a kis országban?

azallamenvagyok 2010.02.20. 16:39:07

@zolddio: a szalag mellett dolgozni meg olykor sokkal jobb:) én szerettem... csak az a nyomorult pénz...

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.02.23. 17:45:52

Jaj, elolvastam ezt már rég, csak nem tudtam akkor írni rá.

Tudom, hogy elkeserít a dolog, de mondhatjuk, hogy szemesnek áll a világ. Akik itt összegyűltünk nem vagyunk azok, viszont nyugodtan alszunk. Bár sokszor gondolkodtam már azon, hogy fel sem fogják a nyalógépek, mit csinálnak, szóval ők is nyugodtan alszanak és ez genyóság.

Megtalálod a számításod, hidd el, mindennek oka van, biztosan nem véletlenül alakul úgy ahogy alakul. Minden helyzetet megtanulsz kezelni, rutinossá válsz.

A párod nem hiszem, hogy díjazná a hátizsákos kalandot, hacsak nem együtt...

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.02.23. 17:46:54

@azallamenvagyok: Ja, ott megvan, hogy konkrétan mit csinálsz, pl forrasztasz és x palettát kell megcsinálnod a műszak alatt. Nem rángatnak mítingre, nem basztat az amcsi főnök stb. Megteszed a dolgod, csak hát igen, a lóvé...

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.02.24. 09:03:32

@Vorg a Halhatatlan Báró: a hátizsákos kalandot még azelőtt találtam ki, mielőtt megismertem volna Őt :-) Most csak azért jutott eszembe, mert épp kedvem van elhúzni ebből az egész kócerájból (de természetesen, ha mennék a páromat is magammal vinném... amúgy nem ér semmit az egész :-))

azallamenvagyok 2010.02.28. 20:01:18

lassan tavasz, visszaröppenhetsz a messzi délről:)
süti beállítások módosítása