Nyárifecske

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • Katzeryn: Ez érdekes elmélet, de többé-kevésbé egyetértek veled. Előbb-utóbb mindenki elkezd élni nemi élete... (2011.01.29. 16:14) Minden jókislányból k.rva lesz egyszer
  • Katzeryn: Jogos az utánagondolás, ez tuti így lett volna. Ha egy ember kezébe hatalom kerül, onnantól kezdve... (2011.01.29. 15:53) A Lucifer-effektus?
  • Katzeryn: De nem csak ilyen rivalizációról lehet szó, mi a helyzet akkor, ha egy megszokott közösségbe jön e... (2011.01.29. 15:45) Női rivalizálás
  • Vorg a Halhatatlan Báró: Te még élsz? :D Írok levelet ha nem megy ki a fejemből, most nem tudok (2010.12.07. 19:28) Még sosem..
  • azallamenvagyok: sajnos eleve pusztítja az egyén felelősségének tudatát egy nagy adag behatás a világban ebből les... (2010.09.28. 10:43) Görcs

Címkék

Történt, hogy az egyik nyelvtudást igénylő ügyfélkapcsolatos melóhoz ki kellett töltenem egy fantasztikusnak ígérkező numerikus tesztet. Először nem tudtam, hogy mi az. Aztán kiderült: szöveges feladatok sora (matematikai, természetesen), vagyis százalékokkal, táblázatokkal kell dolgozni. Namármost, én nem hiába vagyok bölcsész (bár mostanában az ebbéli képességeimet is megkérdőjelezem)...

A teszten 11%-ot értem el - eskü nem vettem félvállról. 40% a limit. Ebből mi következik? Hát az, hogy hiába beszélek folyékonyan két nyelvet, és hiába nem pénzügyesnek mennék, a multi ezt a határt szabja meg (érted: ha a matematikai képességeid rosszak, akkor már semmire sem vagy jó). Mindezt telefonon közölte velem a munkaerő-közvetítős csaj, engem meg a röhögőgörcs kerülgetett... akkor meg már pláne, amikor aggódva megkérdezte, hogy: "nagyon nehéz volt?". Nem, egy átlagembernek ez nem nagyon nehéz. Csak nekem, aki már évekkel ezelőtt a matek érettségimen is úgy örültem a hármasomnak, mint majom a farkának. Nem hülye vagyok, csak bölcsész.

Persze tiszta sor, hogy a bölcsészek a társadalom élősködői. Láblógatós büfészakosok, akik turkálókból szerzik be a lila harisnyájukat, és homártasival járnak-kelnek a városban. Kávézókban ücsörögnek, és világmegváltanak. Ja igen, és a bicikli elengedhetetlen kellékük... télen-nyáron. Kihagytam valamit? :-)

Ehhez képest ott vannak a közgazdász juppik. Frissen borotváltak, öltönyben járnak, audi vagy merci van a seggük alatt. Folyamatosan túlóráznak egy neonfényű, papírmasé-falú irodában, tréningekre és kötetlennek tűnő - ámbár kötelező - sörözéssel egybekötött tímbildingekre járnak minden hónapban kétszer. Rettentő motiváltak a munkájukban. Excel-táblázattal kelnek és fekszenek - bár aludni amúgy nincs sok idejük. Kezdő fizetésük nettó 220. Ők tartanak el minket, semmirekellő parazitákat. :-)

Az igazat megvallva, kissé megnyugodtam. Én megpróbáltam az ügyfélszolgálatos állást a multinál. De én nem kellek ennek a szakmának - lehet, hogy nem véletlenül... A kérdés most már csak az, hogy hova kellek? Jól is akarok keresni, meg élvezni is szeretném a munkámat. És mintha ez a kettő nem járna együtt.

Címkék: multi állás

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifecske.blog.hu/api/trackback/id/tr231599675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.12.15. 14:33:19

Nagyon keveseknek adatik meg a mai világban, hogy olyan munkát végezzenek, amit imádnak és még pénzzel is jár.
Kitartást, szurkolok, hogy találj valami frenki melót!

Rám is ez vár majd, csak épp két gyerekkel... Valószínűleg az IBM-hez mehetnék szerverekre figyelni vagy excel táblákat töltögetni, de rövid időn belül meghülyülnék. A muszáj viszont nagy úr :(

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.12.15. 14:39:22

@Vorg a Halhatatlan Báró: én is egy nagyon hasonló munkakörbe kerültem volna, ha sikerül ez a nyamvadék teszt. De nem, még ez sem ment :-)

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.12.15. 14:41:38

Ó igen, és majd jönnek nálad azzal, hogy az a két gyerek biztos sokat beteg, ezért nem vagy jó munkaerő.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.12.15. 15:14:48

@nyarifecske: Ezt már megkaptam, amikor még csak az egyik volt meg :D
Úgyhogy annyira nem izgulok, mert tudom, nagyjából mi vár rám.
Akkor is kapásból nyolc helyről visszautasítottak emiatt...
süti beállítások módosítása